مرمت ابنیه

پروژه مرمت و احیای خانه امانیان یزد

پروژه مرمت و احیای خانه امانیان یزد

کد:M 201

خانه امانیان یزد
موقعیت بنا این خانه در خیابان قیام محله گودال مصلی-کوچه ملاحسن جنب مسجد ملا اسماعیل واقع شده است تاریخچه بنا این بنا متعلق به دوره قاجار می باشد
مشخصات و خصوصیات بارز بنا
این خانه در محله گودال مصلی و در برزن میرقطب قرار گرفته است. این خانه دارای یک حیاط کوچک در آستانه ورود و یک حیاط اصلی از نوع گودال باغچه می باشد. ورودی این خانه از طریق یک راهرو به حیاط نسبتا کوچک متصل شده و از آنجا دسترسی به حیاط اصلی و بقیه فضاها صورت می پذیرد. فضاهای خانه در هر چهار جبهه حیاط شکل گرفته اند. قسمت ورودی در جبهه جنوب شرقی بنا قرار دارد.در جبهه شمال شرقی بنا تالار بزرگی قرار دارد که در سمت راست آن اتاق بادگیر و در سمت چپ نیز اتاقی شبیه اتاق بادگیر قرار گرفت است. باد گیر این بنا به دلیل امتداد یافتن آن تا فضای زیرزمین ارتفاع نسبتا بلندی دارد و یکی از مشخصه های این خانه محسوب می شود.در نیم طبقه بالا و در دوسمت تالار گوشواره ها نیز قار دارند. عنصر شاخص در جبهه های شرق و غرب بناتاق های پنج دری می باشند.

در جبهه شرق اتاق پنج دری دارایآستانه ورودی می باشد و دسترسی به آن از به طور مستقیم از روبرو و توسط فضای نیمه باز ممکن می باشد این در حالی است که دسترسی اتاق پنج دری در جبهه غرب توسط دالان های مجاور اتاق امکانپذیر می باشد. در جبهه جنوب غربی بنا نیز سه اتاق وجود دارد که دوتای آن ها یک دری و اتاق وسطی دو دری می باشد و مطبخ نسبتا بزرگی در پشت این اتاق ها قرار دارد.
ورودی در خانه امانیان توسط دالانی شکل می گیرد که به حیاط کوچکی در سمت شمال خانه دسترسی پیدا می کند و هر چند این دالان ورودی را ما در بسیاری از خانه های سنتی مشاهده می کنیم و می توان از ویژگی های بسیاری از خانه های سنتی نام برد.

شهر زیبا و تاریخی یزد از نظر بافت تاریخی و معماری خانه هایش شهرت خاصی در ایران دارد و دارای آثار و بناهای با قدمت بسیار است. بافت تاریخی یزد در مرکز این شهر قرار دارد و یک محدوده توریستی به حساب می آید، که صرفا یک منطقه توریستی نیست و زندگی مسکونی در این محدوده در جریان است. این محدوده از نظر وسعت بزرگترین محله بافت تاریخی محسوب می شود. ویژگی خانه های این ناحیه کاهگلی بودنشان است که می توان از آنها بعنوان مثال بارز معماری خانه های کویری که در کوچه های باریک قرار دارند، اشاره کرد.

قدمت استان یزد به پیش از اسلام و تاریخ سکونت بشر در این منطقه به قبل از هزاره سوم پیش از میلاد برمی گردد. در عهد پیشدادیان اقوامی که از بلخ به سمت سرزمین پارس مهاجرت می کردند این منطقه را یزدان نام نهادند و بعد از این زمان این منطقه محل عبادت قرار گرفت و نزد زرتشتیان باستان بعنوان شهر مقدس شهرت داشت. این شهر اولین شهر خشتی ایران و دومین شهر از شهرهای تاریخی کل دنیا است که بناهای تاریخی این شهر در قرن های دوم و سوم هجری بنا شده اند.

———————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای خانه امانیان یزد
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 102
حجم فایل:25 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای خانه امانیان یزد،پروژه مرمت و احیای خانه امانیان یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا