مرمت ابنیه

پروژه مرمت و احیای خانه آقاجان نسب بابل به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای خانه آقاجان نسب بابل به همراه پلان ها

کد:M 156

خانه آقاجان نسب

خانه آقاجان نسب در مرکز شهر بابل جنب موزه واقع شده است این خانه بجا مانده از خانه های دوران قاجاریه می باشد که در زمینی به مساحت حدود ۸۰۰ متر در سه طرف شمال و جنوب و غرب بنا گردید و بصورت دو طبقه در دو حیاط بنا شده است. در این بنا همانند تمام بناهای دوران قاجاریه از مصالحی چون:

سفال، چوب، شیشه ساده و رنگی، آجر چهار گوش، نی، خاک (گل)، لویی (گرزمال)، آهک، قلوه سنگ در پی ساختمان، کاه، استفاده شده است.

آشنایی با ویژگی های معماری عصر قاجار در خانه آقاجان نسب

بناهای دوره قاجاریه معمولا بصورت مجموعه بوده است. که بصورت سمت شمالی جنوبی یا شرقی غربی بوده است. به این صورت که در خانه و حیاط در وسط همچنین برای محل طبخ غذا و زندگی خدم و حشم و گماشته ها ساختمان مجزایی هم در ضلع شرقی این مجموعه ساخته اند که موجب در کنار هم بودن و هم باعث حفاظت و حراست بیشتر ساکنین خانه نیز بوده است.

در هر طبقه از این ساختمان یک اتاق ۵ دری، یک اتاق سه دری و یک اتاق ارتباط که بین این دو اتاق ارتباط واقع شده است وجود دارد. در اتاق ارتباط از پنجره اروسی استفاده شده است که بصورت کشویی از پایین به بالا باز می شده است.

در ساخت همه در و پنجره این بنا از روش هلالی استفاده شده است که در نما و زیبایی ساختمان تاثیر بسزایی دارد همچنین استفاده از مشبک و کروی و استفاده از شیشه های رنگی هم از خصوصیات و نیز این بنا می باشد.

البته استفاده از شیشه رنگی و مشبک کاری بستگی به شرایط مالی صاحب خانه داشت چنانکه در برخی از در و پنجره شیر های ساده استفاده شده است و بجای مشبک کاری از تقسیم قسمت حلالی به صورت ساده به سه یا چهار قسمت استفاده شده است.

ساختمان بنا

پی بندی و شالوده این ساختمان همانند بیشتر ابنیه تاریخی این دوران با آجر ، قلوه سنگ ، شفته آهک استفاده می شده است . استفاده از پی آهک در پی ساختمان ضمن دفع رطوبت ، ضد خزه و ریشه های درخت می باشد و ملات حاصله از گل و آهک و کاه ، را لوس کرده و برای کار بنائی که می خواستند دیوار چینی یا پی ساختمان را انجام دهد از آنجا که این ملات زود خشک نمی شد و حتی تا چند روز می توانستند ملات را نگهداری کنند.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای خانه آقاجان نسب بابل به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 125
حجم فایل:25 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای خانه آقاجان نسب بابل به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای خانه آقاجان نسب بابل به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای خانه آقاجان نسب بابل به همراه پلان ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا