مرمت ابنیه

پروژه مرمت و احیای حسینیه مشیر شیراز به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای حسینیه مشیر شیراز به همراه پلان ها

کد:M 174

 خصوصیات شهری حسینیه مشیر
موقعیت شهری اثر
حسینیه مشیر در محله سنگ سیاه شیراز واقع شده و می توان از کوچه در بند مشیر ( که از اواسط خیابان قاآنی در سمت شرقی منشعب می شود ) به طور مستقیم بعد از عبور از یک چهار راه و گذشتن از کنار یک سقاخانه زیبا ، با در و سردر آن که در سمت راست قرار دارد و کاشی دبیرستان سلطانی با زمینه آبی و حروف سفید بر بالای آن منقش است روبرو شد.


دسترسی های اصلی حسینیه مشیر
حسینیه مشیر شیراز در بافت تاریخی شیراز، منطقه ۸ قرار گرفته است همانطور که گفته شد بنا از نظر موقعیت شهری در شرایط ممتازی واقع شده است چرا که همانطور که گفته شد تعدادی از بناهای شاخص تاریخی پیرامون بنا ملاحضه می شود و هم دسترسی نزدیک بنا به خیابان های پر رفت آمد بنا.


جهت گیری بنا
جهت ساخت خانه های قدیمی تابع زاویه نور خورشید و قبله بوده است. هر وجه بنا برای فصل خاصی از سال مناسب بود . در اکثر قریب به اتفاق بناهای های سنتی، محور اصلی بنا، محور شمالی جنوبی بودند و بهترین موقعیت را برای گرفتن نور خورشید داشتند .
به طور کلی ، انتخاب جهت استقرار ساختمان به عواملی چون وضع طبیعی زمین ، میزان نیاز به فضا های خصوصی ، کنترل و کاهش صدا و دو عامل باد و تابش آفتاب بستگی دارد . مهمترین وظیفه معمار آن است که با توجه به شرایط حرارتی، بهداشتی و روانی مورد نیاز ، ساختمان را در جهتی قرار دهد که بیشترین استفاده از نور خورشید حاصل شود. اهمیت تابش آفتاب به نوع اقلیم و فصل های مختلف سال بستگی دارد . در هوای سرد، حداکثر انرژی خورشیدی مورد نیاز است و ساختمان باید در جهتی قرار گیرد که بیشترین تابش آفتاب را دریافت کند . برعکس در هوای گرم، ساختمان در جهتی باید قرار داده شود که شدت تابش آفتاب بر دیوارهای آن به حداقل برسد و امکان نفوذ پر تو های خورشید به فضاهای داخلی آن وجود نداشته باشد.


ایوان شمالی حسینیه زیباترین قسمتهای بنای حسینیه مشیر است با دو ستون یکپارچه سنگی حجاری شده که شاید از نظر حجاری دوره قاجاریه منحصر به فرد باشد چون شبیه آن دیده نشده است . سر ستون های این دو ، صورت و نیم تنه چهار نفر را نشان می دهد که دستها را بر کمر نهاده و کلاه بر سر دارند و قسمتی از موهای آنان در پشت سر از زیر کلاه بیرون است ، گویی بر پشت خود که زیر بار خم شده سنگینی آنچه را که بر ستون قرار دارد تحمل می کنند.

نیمه ستون هایی با سر ستون های زیبا که مقرنس کاری شده در جلو ایران در دو طرف دیده می شود که چندان سالم نمانده ، آجر کاری روی آن به شکل زیر است. این ستون ها بر پایه ای شبیه گلدان سنگی جای داده شده اند. از اره های سنگی از سنگ سرخ فام ، نمای آن را تشکیل می دهد که گل و شاخه های فراوان بر آنها نقش شده است.
از شاهکارهای هنری این حسینیه که در خور بحث و گفتگو تجزیه و تحلیل و بررسی است کاشی کاری های هفت رنگی است بر قوسی شبیه طلوع خورشید و شامل سه هلال که بر بالای ایوان ( شاه نشین ) شمالی است و اوج تکامل هنر کاشی کاری دوران قاجاریه را نشان می دهد .در وسط هلال فوقانی و دو نیم هلال شرقی و غربی ، اشعاری با خط سفید بر زمینه مشکی ، به صورت مصاريع جداگانه و دنبال هم نقش شده است.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای حسینیه مشیر شیراز به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 169
حجم فایل:25 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی


نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مرمت و احیای حسینیه مشیر شیراز به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای حسینیه مشیر شیراز به همراه پلان ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا