پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی و تحلیل پلان بیمارستان

تحلیل و بررسی بیمارستان میلاد تهران همراه با پلان ها و تصاویر

نمونه موردی بیمارستان داخلی

تحلیل و بررسی بیمارستان میلاد

کد محصول:P27

بیمارستان به عنوان محل درمان بیماران، همواره با شاخص اطاقهای عمل مقایسه و دارای معنی و مفهوم خواهد بود. از اولین بیمارستانهایی که داریوش کبیر به واسطه احداث آنها در سرزمینهای باستانی تحت نفوذ ایران، در کتیبه های مصری لقب، نیکوکار بزرگ، را از آن خود کرد، تا بیمارستان افتخارآمیز جندی شاپور در زمان ساسانیان، وهمچنین از بیمارستانهای مشهور قرون سوم و چهارم ایرانیان تا ….. به امروز، تعریف بیمارستان به عنوان محل درمان بیماران، ثابت بوده لیکن درباره اطاقهای عمل همواره تغییراتی را در تعاریف ظرفیت، جانمایی، اختصاصات، معماری داخلی، ارتباطات با سایر بخشها، اندازه ها، پارت بندیهای عملکردی، تجهیزات و منصوبات پزشکی و غیرپزشکی ثابت و پرتابل، شاهد بوده و هستیم.

تحلیل و بررسی بیمارستان میلاد تهران

از همه مهمتر چگونگی طراحی فضای نهایی اطاقهای عمل، بدون آنکه چیزی فدای چیز دیگر شده و قابلیت اجرایی و نگهداری این مجموعه را در طول بهره برداری، حفظ نماید، اصلی ترین هدف بیمارستان سازان بوده است.

اگر به تمامی پیچیدگیهای ذکر شده در بالا، اهمیت منظور نمودن امکان توسعه در ابعاد مختلفی که بعضی از آنها هنوز در آن مقطع، کشف و یا اختراع هم  نشده است را بیافزاییم، سختی و جامع نگری الزامی کار بیشتر روشن خواهد شد.

بیمارستان ها به طور کلی دارای سه قسمت عمومی، کلینیک و قسمت کارکنان هستند.

تحلیل و بررسی بیمارستان میلاد تهران

بیمارستان هزار تخت خوابی میلاد در زمینی به مساحت ۷۰۰۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۲۳۰۰۰ مترمربع‌، از مجهزترین و منحصر به فردترین بیمارستان‌ها در ایران و حتی در خاورمیانه است‌.

عملیات اجرای بیمارستان در سال۱۳۵۶ ، آغاز گردید و از سال۱۳۵۸ ، به دلایل مختلف‌، از جمله مسائل ناشی از جنگ تحمیلی متوقف ماند و دوباره در اواخر سال۱۳۶۷ ، اجرای پروژه به شرکت خانه‌سازی ایران واگذار گردید. شرکت خانه سازی با توجه به شرایط زمان و طبق موافقت سازمان تأمین اجتماعی‌، درسال ۱۳۶۹، طراحی جدیدی از نظر معماری و سازه و تأسیسات مکانیکی و برقی به انجام رساند. هم زمان با تهیه نقشه‌های جدید، عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۶۹ ، به شکل محدود آغاز گردید و سرانجام در سال ۱۳۷۸ ، مورد بهره برداری قرار گرفت‌.

تحلیل و بررسی بیمارستان میلاد تهران
این بیمارستان دارای ۹۶۰۰۰ مترمربع زیربنای ساختمان‌های اصلی و ۲۶۹۸۵ متر مربع زیر بنای ساختمان‌های جنبی و پارکینگ است‌. طراحی این پروژه به علت وجود اسکلت که از قبل موجود بود و زمین شیب‌دار و محدود آن‌، به صورت یک بیمارستان یک پارچه انجام گرفته است و از طراحی مدولار، که نیازمند زمینی وسیع و گستردگی ساختمان است‌، اجتناب شده است‌.

مساحت کل بیمارستان شامل تمام فضاهای نام برده شده به میزان ۹۱۴۶۰ مترمربع است‌.

ساختمان سه طبقه پارکینگ با گنجایش ۱۱۰۰ اتومبیل با زیر بنای ۲۴۰۰۰ متر مربع و تصفیه خانه فاضلاب نیز با مساحت ۱۳۷۵ مترمربع به صورت زیر زمینی احداث شده است‌.

مطالعات موزه علوم طبیعی

مشخصات محصول:

  • نام محصول:  تحلیل و بررسی بیمارستان میلاد تهران همراه با پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:POWERPOINT
  • تعداد صفحات:  96
  • حجم فایل: 8مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شماvoip


تحلیل و بررسی بیمارستان میلاد تهران؛ پلان بیمارستان میلاد، برنامه فیزیکی بیمارستان میلاد تهران، دیاگرام بیمارستان میلاد تهران، سایت پلان بیمارستان میلاد تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا