مرمت ابنیه

پروژه مرمت و احیای مجموعه سید اسماعیل در تهران به همراه پلان ها

کد:M 124

بقعه سید اسماعیل مربوط به سدهٔ ۹ و ۱۳ ه.ق است و در تهران، بین خیابان های گذر جمهوری و مولوی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این مکان تاریخی شامل میدان ، آب انبار ، مسجد- مدرسه فیلسوف الدوله و بازار سید اسماعیل است. در جنوب بقعه مسجد ومدرسه فیلسوف الدوله قرار دارد ،که بنایی قدیمی و با ارزش است .در بافت بازار نیز هنوز بناهای ارزشمند بسیاری وجود دارد . از جمله این بنا های با ارزش ،کلیسای طاووس از عهد سلطنت فتح علی شاه قاجار است. که فاصله زیادی با بقعه امامزاده سید اسماعیل ندارد . اصل بنا به قرن نهم هجری است که در دوره قاجار به همت عیسی خان بیگلر بیگی در سال ۱۲۶۲ ه ق تعمیرات اساسی در آن صورت گرفته است .این بنا بر کتیبه ایوان در زمان محمد شاه غازی ساخته شده و بانی آن عیسی خان بیگلر بیگی بوده است .

ایوان ،رواق وحرم سید اسماعیل تماما ساختمان دوره قاجاریه است و می توان گفت همان تاریخ ۱۲۶۲ه ق که در کتیبه ایوان ذکر شده است ،سال احداث کلیه بنای فعلی است. در سال ۸۸۶ ه ق بقعه سید اسماعیل وجود داشته و به نام سلطان سید اسماعیل خوانده می شده است و استاد حسینی علی آهنگر طهرانی در قدیمی موجود در گنبد خانه کنونی را برای بقعه نموده و بانی این امر شده است . قدیمی ترین تاریخی که بر روی آثار موجود در امامزاده مشهود است ؛نیز همین تاریخ موجود بر روی در است . احتمالا این قدیمی ترین تاریخی است که از یک بنای باستانی در شهر قدیم تهران در دست است و سید اسماعیل برغای شهر تهران از این بابت واجد امتیاز مخصوص است ،البته این امر مانع این نخواهد بود که بنای اصلی بعضی بقاع تهران و خارج آن،قبل از این تاریخ ساخته شده یا هنوز هم موجود باشد . ماده تاریخی از آنها باقی نمانده است .سال ۸۸۶ ه ق مقارن با اواسط پادشاهی سلطان احمد گورکان از سلسله شاهان تیموری است ، که ۸۷۳ تا ۸۹۹ ه ق بر قسمت هایی از ایران سلطنت می کرد گویا تهران هم جزو قلمرو او بوده است.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: پروژه مرمت و احیای مجموعه سید اسماعیل در تهران به همراه پلان ها
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 93
حجم فایل:10 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پروژه مرمت و احیای مجموعه سید اسماعیل در تهران به همراه پلان ها،پروژه پروژه مرمت و احیای مجموعه سید اسماعیل در تهران به همراه پلان ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا