اخبار و مطالب معماری

طراحی کانون پرورش کودکان و نوجوانان هلنا در شهر اشتوتگارت

طراحی کانون پرورش کودکان و نوجوانان هلنا در شهر اشتوتگارت

 دانلود تحلبل نمونه موردی مراکز فرهنگی

اطلاعات پروژه:

معماران:دفتر معماری هافمن و شرکا

محل پروژه : اشتوتگارت ، آلمان

کارفرما: مرکز قرهنگی هلنا

سال پروژه: 2006

نام پروژه:  کانون پرورش کودکان و نوجوانان هلنا

 

کانون پرورش کودکان و نوجوانان  هلنا در شهر اشتوتگارت آلمان طراحی توسط گروه معماری هافمن و همکاران طراحی شده است. درست در جاده اصلی که به شهر اصلی اشتوتگارت منتهی می شود، مرکز جوانان جوان، یک خانه شیمانی سابق از سال 1870 بود. این مجتمع بازسازی شد و افزونه اضافه شد که باید به همان اندازه که ممکن است مانند یک چشم انداز مصنوعی ظاهر شود. ظاهر منحصر به فرد این مجتمع جدید مکان خاصی را ایجاد می کند که همه کاربران جوان باید با آن شناسایی کنند.

استفاده های مختلف در هر بخش ساختمان وجود دارد: جوانان باز برای همه جوانان در ویلا قدیمی، جوانان تلفن همراه برای افرادی با پس زمینه مهاجران در برج در کنار و مراقبت روزانه برای کودکان در قسمت پایین روده در خیابان کار می کنند. همه قطعات مرتب شده اند که می توانند به صورت مستقل مورد استفاده قرار گیرند.

 آنها به وضوح قابل مشاهده برای بیرون هستند و از طریق زیرزمین ارتباط دارند که در آن عناصر ارتباطی مانند یک اتاق چند منظوره و یک کافه تریا با آشپزخانه قرار گرفته اند. همچنین در فضای باز نیمه عمومی با امکانات ورزشی وجود دارد. دیدگاه پانوراما نسبت به اشتوتگارت تقریبا در تمام اتاق های ساختمان حضور دارد.

در ساختمان های قدیمی، تمام پنجره ها و درها جایگزین شدند و تمام تاسیسات فنی و ایمنی تمدید شد. کفپوش چوبی و فریم در صورت امکان اصلاح شد. ساختن ساختمان جدید عمدتا با سقف سبز است. نمای ساختمان بسیار شیب دار با پانل های فلزی و فایبر گلاس پوشانده شده است.

دانلود تحلیل نمونه موردی مرکز فرهنگی و رفاهی

منبع:تحریریه معماری فریکاد

جهت بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا