رساله کارشناسی ارشد معماریرساله کارشناسی معماری

دانلود رساله دهکده کودکان بی سرپرست+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

دانلود رساله دهکده کودکان بی سرپرست+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

کد محصول :F124

دانلود رساله دهکده کودکان بی سرپرست

چکیده:

کودکان در خانه همراه خانواده به حس مالکیت و تعلق دست می یابند که موجب ثبات در زندگیشان می شود. از این رو کودکان به دلیل وقوع پدیده ی بی سرپرستی دارای مشکلات هویتی و شخصیتی فراوانی هستند. پرورشگاه به عنوان محل سکونت کودکان بی سرپرست بوده که تنها همراه همیشگی آنان محسوب می گردد. بنابراین حس خانه به چنین مکانی به دلیل نقشی که حس خانه در شکل گیری هویت و شخصیت کودکان ایفا می نماید. برای کودکان بی سرپرست نسبت به کودکانی که دارای سرپرست هستند حائز اهمیت بوده است. هدف از این پژوهش پیش رو پاسخ به پرسش اساسی، اصول طراحی فضاهای نگهداری کودکان بی سرپرست برای این که حس خانه را داشته باشند چیست؟ و راهکارهای ارتقا حس خانه در طراحی این دسته از فضاها چگونه می‌تواند باشد؟

در ادامه با سایت فریکاد همراه باشید تا پایان نامه مرکز کودکان کار و خیابانی تقدیم شما عزیزان گردد.

رساله موزه جنگ و شهدا+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 در این پژوهش با استفاده از روش تحلیل و توصیفی برای پاسخ به پرسش های مورد نظر ابتدا در بخش نظری به مطالعه منابع کتابخانه ای پرداخته شده است در ادامه بر اساس یافته های نظری راهکار های عملی ارائه گردیده است. از این رو پس از بررسی مشکلات کودکان در این دسته از فضا ها برای نگهداری کودکان بی سرپرست ضرورت ایجاد حس خانه جهت رفع مشکلات هویتی و شخصیتی مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه حس دلبستگی به مکانی که به عنوان خانه ی کودکان بی سرپرست تلقی شده است به معنای پیوند عاطفی میان کودک و خانه است که ارتقای کیفیت زندگی انسان را به دنبال دارد شامل مؤلفه هایی بوده است که نقش هر یک از این مؤلفه ها در این دسته از فضاهای اقامتی کودکان بیان گردیده است. با توجه به یافته های بدست آمده می توان به نقش پر رنگ مؤلفه هایی از قبیل کالبدی، مشارکت در طراحی و مؤلفه ی فعالیتی و تعاملی جهت بهبودی فضای سکونتی برای ایجاد حس دلبستگی به مکان و فضای خانه محور در طراحی مکان با کیفیت و مطلوب سکونتی اشاره نمود.

دانلود رساله دهکده کودکان بی سرپرست

پروژه حاضر با توجه به کمبود فضاهای حمایتی کودکان در سطح کلان شهرها که منجر به بروز این پدیده شده است، به عنوان عکس العملی معمارانه در پی طراحی دهکده ای برای کودکان کار بی سرپرست و بد سرپرست می باشد که شایسته و متناسب با خصوصیات روحی و جسمی کودک بوده و متشکل از شبه خانواده هایی است که علاوه بر حفاظت این کودکان از معضلات متداول، زمینه ای برای رشد صحیح کودکان، بهبود رفاه، کاهش شکاف ها و نابرابری های اجتماعی، ارتباط این کودکان با سایر شهروندان و کودکان عادی و تشکیل بازارچه ای کوچک قابل مدیریت توسط خود کودکان در جهت عدم سلب استقلال مالی آنها، فراهم می سازد. این پروژه با آوردن اقشار مختلف اعم از پیر و جوان به داخل این دهکده، بازخورد و رابطه ای جدید میان اجتماع و کودکان کار را در جهت ایجاد حس همبستگی اجتماعی و عدم جدایی از اجتماع و محیط و پایداری این فضا به مدت طولانی را هدف گذاری می کند. و در صدد است تا با برآوردن نیازهای اولیه کودکان در خانواده و کسب علم و آگاهی و مهارت های شغلی، سبب افزایش سطح اعتماد به نفس آنها شده و زندگی جدیدی برای آنها رقم زند. کودکان در این دهکده، با توجه به اهمیت فضای زندگی در تشکیل شخصیت کودک، از لحاظ فیزیکی و روانی پیشرفت کرده و تبدیل به شهروندانی مفید و سرمایه های جامعه خواهند شد.

download-icon

مشخصات محصول:

  • نام محصول:  رساله دهکده کودکان بی سرپرست+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی
  • فرمت فایل:word+اتوکد+تصاویر سه بعدی
  • تعداد صفحات:154
  • توضیحات نقشه:این پروژه شامل نقشه های اتوکدی کامل و مبلمان شده در تمامی طبقات،سایت پلان اتوکدی مبلمان شده،  برش های مبلمان شده ،پلان اتوکدی ستون گذاری تمام طبقات،تصاویر سه بعدی،و نماهای اتوکدی می باشد.متراژ کل بنا ۳۵۰۰ مترمربع و زمین سایت ۱۰۰۰۰ متر مربع می باشد.
  • نکات مهم:1- تمامی رساهای موجود در سایت مطابق آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است2-تمام رساله ها دارای منابع درون متنی در پایان هر سطر و همچنین فهرست منابع در انتهای رساله می باشند3-نمونه های موردی که در هر رساله آورده شده شامل پلان و نقشه می باشد.4- ظوابط و استاندارد های طراحی در هر رساله آورده شده است.۵-هر رساله شامل بخش اقلیم و تحلیل سایت می باشد.
قیمت قبل از تخفیف 460000 تومان

————————————————————————————————————————————————————————————-

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دانلود رساله معماری دهکده کودکان بی سرپرست+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی،دانلود رساله دهکده کودکان بی سرپرست+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی،دانلود رساله دهکده کودکان بی سرپرست+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا