پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی و تحلیل پلان بیمارستان

تحلیل و بررسی بیمارستان پارس رشت همراه با پلان ها و تصاویر

نمونه موردی بیمارستان داخلی

تحلیل و بررسی بیمارستان پارس رشت

کد محصول:P42

بناهای درمانی از نیمه دوم قرن بیستم تا به امروز تغییرات اساسی را تجربه کرده‌اند. این تغییرات از پیشرفت تکنولوژی، علم پزشکی و نقش مهمی که آنها در جامعه و بستر خود  ایفا می کنند به وجود آمده است. مطالعات گسترده در ارتباط با تیپولوژی طرح بناهای درمانی موجود در ایران ، نتایج ناامید کننده‌ای را در برداشته است.

تحلیل و بررسی بیمارستان پارس رشت

بیشتر بناهای درمانی در سراسر دنیا و همینطور در ایران به گونه‌ای طراحی شده اند که از کنار هم چیدن بلوکهای آماده که در خوشبینانه‌ترین حالت به لحاظ عملکردی صحیح هستند و ایجاد حصاری (پوسته ساختمان) در اطراف عملکردها به وجود می‌آیند. راهروهای طولانی، تاریک و ترسناک و فضاهای مبهم و بدون کاراکتر و ایجاد ترس و استرس در بیمار(مراجعه کننده) نتیجه ی اینگونه نگرش است. به نظر می رسد زمان باز تعریف و  ایجاد نگرشی نو و معمارانه در طراحی بیمارستان فرا رسیده است تا نقش مهمی در تحول و بهبود فضاهای درمانی و ارتباط مناسب بیمارستان و شهر و به نوعی ایجاد ارتباط نزدیک میان مردم و بیمارستان ایفا کند.

تحلیل و بررسی بیمارستان پارس رشت

بیمارستان پارس رشت در ۱۰ طبقه بنا شده است و بلندترین نقطه آن به پد هلیکوپتری اختصاص دارد که برای فرود هلیکوپترهای امدادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورودی‌های بیمارستان نیز به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که امکان ورود و خروج از هر چهار طرف وجود داشته باشد.طبقه همکف این بنا نیز بر خلاف فضاهای تخصصی طبقات بالاتر، به فضاهایی نظیر اورژانس، کلینیک سرپایی و سالن انتظار اصلی اختصاص دارد که تقریبا در تمامی بیمارستان‌ها مشترک است.

بیمارستان پارس رشت یک بیمارستان بخش خصوصی است و در این بخش رقابت موجب بقا است. بخش خصوصی منافع خود را در طرحی خلاقانه و پیشرو جست و جو می کند تا عاملی برای جذب بیشتر خریداران سلامتی باشد. بیمارستان پارس رشت با مساحت زیربنای حدود 30000 مترمربع و 160 تخت بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی در یکی از مناطق پرتردد شهر رشت جانمایی گردیده است.ما بر آن بودیم تا تیپولوژی طرح بیمارستان را گامی به جلو ببریم . با توجه به سیمای شهر رشت فرم ساختمان به صورت احجامی با سطوح شیبدار معلق طراحی گردید تا امتداد خط آسمان شهر را حفظ کند.

مطالعات موزه علوم طبیعی

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی بیمارستان پارس رشت همراه با پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:POWERPOINT
  • تعداد صفحات:  50
  • حجم فایل: 4 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شماvoip


تحلیل و بررسی بیمارستان پارس رشت، نمونه موردی بیمارستان ایرانی، پلان بیمارستان پارس، دیاگرام بیمارستان پارس، برنامه فیزیکی بیمارستان پارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا