مرمت ابنیه

پروژه مرمت و احیای خانه ی میرزا مهدی فراشباشی تبریز به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای خانه ی میرزا مهدی فراشباشی تبریز به همراه پلان ها

کد:M 136

مالكيت بنا

با توجه به مشخصات معماری، يا متعلق به دوره ی قاجار است البته در دوره های بعدی این خانه اقدام به ساخی نمای با خطاهری به سبک دوره می پهلوی در حیاط بیرونی کردند. با توجه به اسناد به دست آمده روشن شد این خانه ابتدا متعلق به خانه ای به نام ملکی بوده است که البته در دوره ی آنها ملكت بسیار بزرگ تر بوده است. پس از فوت ملکی بزرگ این ملک بین ورثه تقسیم شده و قسمت باقی مانده به فردي به نام سرخه ای از کارمندان بانک ملی تبریز فروخته شدهبنای اصلی خانه که در زمان قاجار بنا شده است.


موقعیت بنا

در ضلع شمالی قرار دارد و بنای الحاقی بهتری در ضلع جنوبی واقع شده است. تعدادی از نقشه های وضع موجود خانه فراشباشی توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی برداشت شده که شامل سایت پلان، پلانهای زیر زمین و طبقه همکت و پلانهای طبقه اول و طبقه دوم بنای پهلوی، تمامی اصلی بنای قاجاری و تمامی اصلی بتای، پهلوی و دو مقطع از بنای قاجاری و یک مقطع از بنایی بهلری است، بقیه نقشه ها توسط نگارنده برداشت و تهیه شده است.


هندسه بنا

این بنا نیز مانند اکثر بناهای تاریخی دارای تقارن بوده که هم به دلیل سیستم های سازه ای و هم زیبایی است. در کلیت کار تقارن به چشم می خورد ولی در کنار این تقارن در برخی نقاط متوجه تفاوت هایی می شویم که عمدتا از نظر عملکردی نیز تابعیت فرم و عملکرد را می توان در این گونه جاها دید. همچنین در نماها و خاصه در پنجره ها و درها از تقارن و ریتم نیز نشانه هایی دیده می شود. البته در الحاقات بعدی تقارن بنا به هم خورده است.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای خانه ی میرزا مهدی فراشباشی تبریز به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 147
حجم فایل:15 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پروژه مرمت و احیای خانه ی میرزا مهدی فراشباشی تبریز به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای خانه ی میرزا مهدی فراشباشی تبریز به همراه پلان ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا