مرمت ابنیه

پروژه مرمت و احیای خانه تاریخی شریف بندرعباس به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای خانه تاریخی شریف بندرعباس به همراه پلان ها

کد:M 140

شناخت خانه ی شریف

خانه ی شریف واقع در محله ی کنسولگری بندر عباس یکی از خانه های تاریخی این شهر می باشد که با توجه به اطلاعات موجود و تحقیقات میدانی از اهالی محل، این بنا در دوره پهلوی اول ساخته شده است. شخصی به نام شریف این خانه را ساخته و تا زمانی که در قید حیات بوده است در آن ساکن بوده و بعد از فوت مالک، در اختیار ورثه فرار می گیرد. وضعیت کنونی خانه ی شریف مطلوب نیست و مناسب برای سکونت نمی باشد، هرچند در اتاق های جبهه جنوبی در حال حاضر تعدادی مهاجر افغانی ساکن هستند. اما وضعیت کلی مطلوب نمی باشد. وجه تسمیهی نام بنا این بنا با نام سازنده و مالک آن نامگذاری و مشهور به خانه ی شریف می باشد.

مالکیت بنا

از ابتدای ساخت این بنا، مالکیت آن متعلق به شخصی به نام شریف بوده است و بعد از فوت مالک اصلی، در اختیار ورثه ی آن قرار گرفته است. بنابراین مالکیت بنا به صورت خصوصی است و در حال حاضر در اختیار ورثه می آقای شریف می باشد.

کاربری بنا این بنا در گذشته کاربری مسکونی داشته است و تا قبل از آسیب های جدی به ساختار و تخریب بخش هایی از آن، همچنان قابل سکونت بوده است، بعد از آن مدتی متر و گ مانده و بخش هایی به طور کامل تخریب شدند. در حال حاضر نیز کاربری مسکونی دارد و در بخش هایی از بنا که از آسیب مصون مانده اند، شامل اتاق های جبهه جنوبی، تعدادی افغانی ساکن می باشند و در آن زندگی می کنند.

بقية بخش ها با دچار آسیب جدی شده و از بین رفته اند و کاربری خود را از دست داده و فاقد کاربری می باشند و یا در اثر متروک ماندن به شکل انبار و مکانی جهت جمع شدن وسایل زايد و غير قابل استفاده اهالی ساکن در آمده اند. همچنین در ساختمان تازه باز که در جبهه شرقی بنا ساخته شده است، مدتی ور نه شرب ساکن بودند و در حال حاضر در اختبار مستأجر می باشد که اختبار رفت و آمد در ساختمان قدیمی و محوطه آن را دارند. بنابراین هم در گذشته و هم در حال حاضر کاربری مسکونی داشته و هیچ گاه تغییر کاربری نداده است.

طراحی بنا به صورت برونگرا و پلان آزاد

در خانه ی شریف نیز پلان آزاد و باز می باشد و طراحی بنا به صورت برونگرا می باشد. که این طراحی به دلیل رطوبت و گرمای شدید می باشد که تهویه مصلوب صورت بگیرد و از هر چهار جهت، در معرض جریان هوا قرار بگیرد و در همین راستا فضاهما به صورت منفصل در کنار هم ساخته می شوند و هر بخشی از ساختمان محصور بين راهروهایی می باشد. این راهروها به مثابه کانال های هوا هستند و هوا را پیرامون دیواره ها جریان داده و موجب خنکی و تهویه آن می گردند.

در خانه ی شریف نیز راهروها و فضاهای باریک دیده می شود که همانطور که ذکر شد جهت تهویه و جریان هوا در پیرامون فضاهای داخلی می باشند که به خنک کردن آن ها کمک می کنند. در پلان نحوه قرار گیری اتاق ها که در بین راهروها و رواق ها محصور شده اند دیده می شود و خطوط قرمز نشان – دهنده فضاهای باز و مرتبط به هم می باشند که باعث چرخش جریان هوا پیرامون دیوارهای اتاق ها میشوند و همانطور که مشخص است تقریبا تمامی فضاها از چهار جهت و یا حداقل از سه جهت آزاد هستند و از فرم آزاد پیروی می کنند که این امر در تهویه مطلوب بنا بسیار مطلوب می باشد.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای خانه تاریخی شریف بندرعباس به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: ۲۱۳
حجم فایل:1۸ مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پروژه مرمت و احیای خانه تاریخی شریف بندرعباس به همراه پلان ها ،پروژه مرمت و احیای خانه تاریخی شریف بندرعباس به همراه پلان ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا