مرمت ابنیه

پروژه مرمت و احیای بازارچه عودلاجان تهران به همراه پلان ها

پروژه مرمت و احیای بازارچه عودلاجان تهران به همراه پلان ها

کد:M 142

معرفی محله عودلاجان

عودلاجان محله ایست زیبا و تاریخی با شهرت جهانی در مرکز تهران که اقوام و فرهنگهای متنوع ایرانی را با دلبستگی به محله، برای هم نشینی مدنی گرد هم آورده است. فعالیتهای اقتصادی پررونق توام با رفاه اجتماعی محله، پذیرای گردشگران تهرانی، ایرانی و بین المللی است که به ارزش های فرهنگی و بومی احترام می گذارند. عودلاجان که از محله های امامزاده یحیی، پامنار و ناصر خسرو شکل گرفته، محیطی امن و پر آسایش است که مناسبت های مذهبی و ملی در آن با شکوه برگزار می شود. بناهای ارزشمند تاریخی آن استادانه مرمت شده و به همراه دیگر ساختمانهای مقاوم و تازه ساز و هماهنگ با بافت محله، محیط زیستی پایدار فراهم آورده تا متکی بر زیرساخت ها و خدمات مجهز، پاسخگوی نیازهای امروز و فردای مردم باشد. حرکت پیاده و دسترسی به امکانات تردد همگانی سبز در عودلاجان دارای اولویت است و مدیریت بحران ناشی از رویدادهای طبیعی، در آن هوشیارانه حضور دارد.

معرفی بازراچه عودلاجان

عودلاجان دومین بازارچه قدیمی تهران پس از بازارچه معیر در محله س نگلج است و از زمانی که تهران قریه ای بیش نبوده، فعالیت داشته است. وجود کاروانسرهای متعدد از جمله مجد، لواسانی، س ه راه دانگی و حاجیها در راسته ۵۰۰ متری بازارچه، اهمیت اقتصادی آن را در حیات تاریخی عودلاجان نشان می دهد. همجواری این راسته با بازار بزرگ تهران، همراه با وجود بناها و فضاهای ارزشمندی مانند نخستین بانک ایران، مقبره پیر عطا، کنیسه و میدان کلیمی ها در امتداد آن و داشتن دروازه های مهم به خیابان های اصلی پانزده خرداد غربی (بوذرجمهری سابق) پامنار، امیر کبیر (چراغ برق سابق) و مصطفی خمینی سیروس سابق) بیانگر ارزش های تاریخی و توان بالقوه ساختاری این بازارچه است.

عودلاجان از محله‌های قدیمی بازار تهران است که مرمت و بازسازی بازارچه آن با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران و کاسبان انجام شده است. در این مرمت تلاش شده تا هویت تاریخی و معماری اصیل آن حفظ شود. اما توجه به ظاهر آن هم نتوانست به این بازار جان دهد. این بازار که اکنون عنوان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را یدک می‌کشد. بازارچه عودلاجان یکی از مکان‌های گردشگری تهران است، اما تعداد گردشگران خارجی و داخلی بسیار اندک و ناچیز است. رونق این بازارچه نیاز به حمایت‌های بیشتر متولیان فرهنگی و کاسبان بازار دارد تا بار دیگر، چون سال‌های خیلی دور، مملو از خریدار و گردشگر شود.

زیبایی و ویژگی های خاص ورودی این بازارچه، اشتیاق هر گردشگری را برای ورود دو چندان می کند. نو بودن و مرمت بازارچه در کنار اصالت و تاریخ کهن آن، فضای بی نظیری را برای بازدیدکنندگان به وجود می آورد.  طاق تاریخی بازارچه نیز از ویژگی های شاخص بازارچه است که طبق گفته بازاریان ، همان طاقی است که از ابتدای ساخت بازار به جا مانده است و اکنون در دست تعمیر و بازسازی می باشد.  درب های چوبی و بسیار قدیمی و زیبای بازارچه نیز قطعاً توجه تان را به خود جلب خواهند کرد.

بازارچه عودلاجان در بخش میانی و راسته امامزاده یحیی در بخش شرقی، در شریان مهم اقتصادی محله اند که ساماندهی، مرمت و احیای آنها جان تازه ای در کالبد فرسوده و ناتوان محله خواهد دمید؛ زیرا این دو محور از نظر اقتصادی، تاریخی و فرهنگی مهم ترین عناصر هویت بخش محله به شمار می آیند.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول:پروژه مرمت و احیای بازارچه عودلاجان تهران به همراه پلان ها

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 85
حجم فایل:12 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پروژه مرمت و احیای بازارچه عودلاجان تهران به همراه پلان ها،پروژه مرمت و احیای بازارچه عودلاجان تهران به همراه پلان ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا