مرمت ابنیه

پروژه مرمت و احیاء خانه فاضلی ساری به همراه پلان های اتوکدی

کد:M 117

خانه قدیمی فاضلی در بافت قدیم شهر ساری و در نزدیکی میدان ساعت و در چهار راه برق واقع شده است . بناهای مهمی که در نزدیکی آن واقع شده اند : خانه کلبادی , آب انبار نو , و مسجد جامع ساری می باشد .   این بنا که جزو معدود منازل 3 طبقه در زمان خود می باشد , به صورت مجموعه بنایی دارای 3 حیاط , یکی در ضلع غرب ( قسمت اندرونی ) که شامل حیاط چهارگوش در وسط و مجموعه اتاق های مسکونی , آشپزخانه , حمام و سرویسهای بهداشتی و غیره در اطراف آن می باشد , دیگری در ضلع شرق و آخری در سمت شمالی بنا است .

در بخش مسکونی خانه فاضلی دارای دو عمارت متعلق به دوره قاجار و پهلوی است . بنای اصلی به صورت سه اشکوبه با سردابه ای در قسمت زیرین آن است .هر طبقه دارای یک شاه نشین در وسط و اتاقی در جهت شرقی آن  است که از امتداد اتاق هایی که در کنار آن قرار گرفته اند بیرون زده است و شاه نشین به وسیله پلکان هایی که در جانبین آن تعبیه شده , بدان منتهی می شود . بنای  قسمت شرقی و شمالی در یک طبقه  و در قسمت غربی در دو طبقه احداث شده که سقف آن با سفال پوشش داده شده است . ضلع شرقی حیاط اتاق هایی جهت سرویس های بهداشتی و خدماتی خانه وجود دارد و نمای ساختمان پهلوی پنجره ای سرتاسری به صورت پیش آمده دارد . این بنا در سال های گذشته در اختیار حوزه هنری استان مازندران بوده و زمانی به عنوان فضای آموزشی مورد استفاده قرار می گرفته است . این آثار با شماره 2561 , 2148 , 1981 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند .

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: پروژه مرمت و احیاء خانه فاضلی ساری به همراه پلان های اتوکدی
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 112
حجم فایل:27 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پروژه مرمت و احیاء خانه فاضلی ساری به همراه پلان های اتوکدی،پروژه مرمت و احیاء عمارت فاضلی ساری به همراه پلان های اتوکدی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا