اخبار معماری

طراحی آسان با اطلس معماری

طراحی آسان با اطلس معماری

طراحی آسان با اطلس معماری فایدون برای ورود به عرصه معماری و معماران

بسیاری از مشتاقان به طراحی در حوزه معماری علی الخصوص فارغ التحصیلان معماری و معماری داخلی حتی دانشجویان این رشته ها، برای روند طراحی خود غالبا نیاز به یک مرجع دارند تا بتوانند مانند یک معمار واقعی پروژه کاملی طراحی و جمع بندی کنند.

همواره این سوال مطرح است که چه طوری میتوانم از طراحیم مطمئن شوم؟!

با کمک چه مرجع معماری میتوانم به طراحی بی نقصی برسم؟!

با صرف کمترین هزینه و با فراغ بال میتونم خودم را کرکسیون و تصیح کنم؟

در پاسخ پرسش های مطرح شده باید این نکته را در نظر گرفت،که یادگیری اصلی زمانی اتفاق می افتد که خودمان در جهت آن قدم برداریم و سود اصلی در گرو این خودآموزی است چیزی که در لا به لای زندگی استار های معماری به راحتی قابل مشاهده است.

نقل قول جالبی از جف بزوس موسس آمازون، که در حال حاضر یکی از ثروتمندترین افراد آمریکا به شمار می‌رود؛

“وقتی مجبور باشید از کمترین چیزها بیشترین استفاده را ببرید، اینجاست که نوآوری و ابتکار خودش را نشان می‌دهد. برای رهایی از یک جعبه‌ی تنگ و تاریک، تنها راهی که وجود دارد این است که ابتکار عمل نشان دهی و راهی به سوی بیرون پیدا کنی.”

“اگر سرسخت و سمج نباشید کارها را خیلی زود و در مرحله‌ی آزمایش و تجربه‌اندوزی رها خواهید کرد و اگر فرد انعطاف‌پذیری نباشید در مواجهه با مشکلات، سر خود را به دیوار خواهید کوبید و نخواهید دید که چه راه حل‌های متفاوتی برای حل مشکلتان وجود دارد.”

در اصل همه ما توقع داریم با صرف کمترین هزینه و وقت به هدف و مقصد نهایی خودمان برسیم یعنی طراحی آسان، به خصوص وقتی در مرحله فراگیری و جمع آوری مراجع هستیم، که توقع به جایی هم میتواند باشد به شرط اینکه پشتکار در مسیر را فراموش نکنیم.

حالا چگونه با صرفا دیدن، میتوانیم خودمون به یک طراح موفق تبدیل کنیم؟!

برای اینکه یک طراح و معمار حرفه ای شویم، لازم است که اول دانش لازم در این زمینه را به دست بیاوریم، که این دانش با دانشگاه و کتب معماری تا حدی به ما منتقل می گردد. در ادامه برای تبدیل شدن به یک معمار، به یک منبع جامع و کامل در جهت الهام گرفتن و ایده پردازی احتیاج داریم. در تمامی زمینه ها از پلان ها، نماها، برش تا متریال و دیتیل های اجرایی نیاز به منبع منتخب داریم. تسلط به پروژه های بزرگ و مطرح در سراسر دنیا به ما کمک می کند تا کم کم با کمترین خطا در طراحی و همچنین با برطرف کردن نواقص طرح، معمار شدن را برای ما رقم خواهد زد.

راز اصلی معمار شدن، در همواره یادگیری و به روز بودن است.

چگونه از طریق اطلس معماری فایدون، طراحی کنیم ؟

از یک طرف، تعدد کارهای معماری انقدر زیاد و پراکنده است که دیدن و یافتن یک پروژه شاخص به آسانی امکان پذیر نیست. از طرفی شما می توانید با چندین فرد در حوزه معماری گفتگو کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید تا به شما کمک کنند اما تا کی و کجا؟!

با داشتن یک مرجع شاخص و مطرح در دنیا، به راحتی می توانید به هر آنچه که برای طراحی نیاز دارید، دسترسی پیدا کنید، انواع پلان ها با هر سبکی تا سیرکولاسیون های متفاوت، منطبق بر فرهنگ و اقلیم ایران…برای رسیدن به این مهم کافی است که سری به کتاب اطلس معماری فایدون بزنید.

آینده معماری تفاوتی با گذشته دارد؟!

در ایران روند طراحی کمی متفاوت از سایر کشورهاست اما این به معنی نشدن نیست. در حال حاضر پروژه های ساختمانی بسیاری در حال انجام هستند نه آنقدر شاخص در زمینه معماری اما قطعا با پیشرفت صنعت ساختمان و افزایش آگاهی ما به عنوان معمار این موضوع به سمت دیگری خواهد رفت در نتیجه اگر به عنوان طراح و معمار در این جامعه احساس نیاز به فراتر بودن دارید تا بتوانید جایی در حوزه معماری برای خود کسب کنید، کتابخانه بصری خود را گسترده کنید.

برای افق گسترده ی خود پیشنهاد می کنیم از لینک های زیر استفاده کنید:

همه ی ما معمارها از این مسیر عبور کرده ایم.

دانلود کتب برتر معماری

دانلود پکیج های آموزشی طراحان

دانلود کامل اطلس معماری فایدون


منبع: سایت منتخب معماری اُرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا